Új esély – Mózes 1. könyve 8. fejezet

Nóé és családja több mint 1 évet töltött a bárkában (7:11; 8:13). Megélték az emberiség, az állatvilág és a növények, illetve az általuk ismert világ pusztulását, egy igazán traumatikus eseményt. Isten volt az, aki megőrizte őket, a bárkát és minden állatot ezalatt az időszak alatt. 1 év összezárva ragadozók, növényevők, tiszta és tisztátalan állatok és az emberek. Meg vagyok róla győződve, hogy már alig várták, hogy kiléphessenek a bárkából, legalábbis én biztosan így éreztem volna.

Amikor Nóé kiküldi a galambot, és az olajággal, majd egy hét múlva már nem is tér vissza, az évnek kb. 11. hónapjában járunk. Már apad a víz, az olajfa már kihajtott, a galamb már talált helyet, ahol éljen, hiszen nem tér vissza. Ők pedig még várnak. majd csak a következő év 2. hónapjának 27. napján szól Isten, hogy jöjjenek ki a bárkából. Milyen türelemmel vártak! Sokszor, amikor úgy érzem már elmúlt a veszély már mennék is tovább. Itt viszont azt látom, hogy Nóé és családja várnak. Várnak addig míg Isten azt nem mondja, hogy gyertek ki. Imádkozom türelemért, hogy tudjak várni az Úrra, és kitartásért, és készenlétért, hogy amikor szólít, és hív, akkor induljak!

“Amikor az Úr megérezte a kedves illatot, ezt mondta szívében: Nem átkozom meg többé a földet az ember miatt, jóllehet az ember szívének gondolata ifjúságától fogva gonosz. nem vesztem el többé az összes élőlényt, amint most cselekedtem. Ezután, amíg csak föld lesz, nem szűnik meg a vetés és az aratás, a hideg és a meleg, a nyár és a tél, a nappal és az éjszaka.” 21-22. vers

Mennyi mindent elmond az a két vers Istenről, és mennyi mindent elmond rólunk is! Isten, aki ismer minket, tudatában van annak, hogy jobbak nem leszünk, hogy már fiatal korunktól kezdve bűnösök vagyunk, hogy a bűn belénk ivódott. Ennek ellenére Ő ígéretet tesz, hogy miattunk, az emberiség miatt nem pusztítja el még egyszer így a a földet, és nem átkozza meg miattunk azt. És nem csak megígérte, de be is tartja. Az Úr hűségesen betartja ígéreteit, és szövetségét. Mi vagyunk, én vagyok az, aki újra és újra felbontom a szövetséget és hűtlen vagyok Hozzá. A mi hűtlenségünk miatt szenved a föld minden más élőlénye, és mi is. Mi bontjuk fel a kapcsolatot és a szövetséget Istennel. Ő mégis új esélyt ad, Ő mégis keres minket, és kész a végsőkig elmenni azért, hogy megmentsen.

Isten türelmes, hűséges és szerető isten. Olyan isten, aki ad újabb esélyt.

aláírás

Hozzászólás